[vc_row css=”.vc_custom_1403692055105{padding-top: 50px !important;padding-bottom: 50px !important;}”][vc_column width=”1/2″ css=”.vc_custom_1403693981938{background-position: 0 0 !important;background-repeat: no-repeat !important;}”][vc_single_image image=”5776″ img_size=”full” alignment=”right” css_animation=”left-to-right”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]

مدیریت شبکه

شبكه گسترده بدون سيستم مديريت شبكه، شبكه‌اي خواهد بود غيركار آمد همراه باقابليت اطمينان پايين كه موجب نارضايتي كاربران خواهد شد و پس از مدتي اين شبكه قطعاً متوقف مي‌‌گردد. بنابراين مبحث مديريت شبكه‌هاي كامپيوتري يكي از مهم‌ترين و كليدي‌ترين موضوعات در هر شبكه گسترده مي‌‌باشد.
اصولاً يكي از مواردي كه در بحث مديريت شبكه مورد توجه قرار مي‌‌گيرد و بر روي آن تأكيد مي‌‌گردد، دلايل نياز به يك سيستم مديريت شبكه براي يك شبكه enterprise مي‌‌باشد:

 

  • كاهش هزينه
  • سرويس دهي بهتر به كاربران شبكه
  • فقدان تجربه ( lack of experience )
  • fault handling
  • افزايش قابليت اطمينان شبكه

 

خدمات پشتیبانی و نگهداری

روند رو به رشد فناوري اطلاعات در سال‌هاي اخير باعث‌شده تا سازمان‌ها منابع مالي بسياري را صرف خريد محصولات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري در اين حوزه نمايند تا بتوانند از اين راه خدمات بهتري را به مشتريان خود ارائه نموده و سطح بهره‌وري و اثربخشي فعاليت‌هاي خود را ارتقاء دهند. امروزه فناوري اطلاعات در اكثر حوزه‌هاي عملياتي و ستادي سازمان‌ها نفوذ كرده و از فعاليت اين بخش‌ها پشتيباني مي‌نمايد.

با گسترش سرمايه‌گذاري‌ها و خريد تجهيزات جديد از سوي سازمان‌ها بتدريج نياز به مديريت و پشتیبانی و نگهداری تجهیزات در اين حوزه بيشتر احساس مي‌شود. حساس نياز شديدي كه به تدريج در ميان مديران فناوري اطلاعات شكل گرفت، باعث شد تا خدمات پشتیبانی و نگهداری به یکی از مهمترین دغدغه های مدیران سازمانهاتبدیل شود.

استفادة بهینه و برخط از تجهيزات خريداري‌شده لازمه كنترل خدمات نگهداري و پشتيباني می باشدو مي‌تواند ضمن كاهش برخي هزينه‌ها، روند تسریع در امور جاری سازمانها را فراهم کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]